5 aug. 2012

weekend warrior

Tjing Tjong mina kära amigos!  
I fredags så var Anette (host-mom) tvungen att åka in till sjukhuset pågrund av sin fot som hon har haft problem med ett bra tag, det slutade med att hon och Damian var kvar på sjukhuset ända tills klockan tio och Anette kom hem med gipsad fot. De bestämde att Luke (en kompis till Zach) fick komma över med fish and chips till oss så vi fick middag eftersom vi inte hunnit handla någon mat...Haha det var väldigt gott.  Efteråt chillade Jag, Aino, Matt, Carlos och Yuki framför brasan i hallen och pratade i några timmar. Det var jättemysigt och jag är så glad över att vi är så många  som bor tillsammans, det är så kul att veta att man alltid kan hitta någon att prata med om man har det lite tråkigt eller om man skulle längta hem. Alla är så underbart snälla här och jag kan inte förstå att jag snart varit här i en månad. Det slutade med vi inte gick och la oss förrän runt klockan 1 även om jag och Aino hade samling till vår fotbollsmatch klockan 7.30 på lördag morgon.

Fotbollsmatchen var mot Palmy Boys i Palmerston North, vi vann med 3-2 dock spelade jag uber dåligt, men kul var det. Haha efter matchen så åkte vi som vanligt till McDonalds med vår van!

När vi kom hem så fick vi skynda oss att göra oss redo eftersom hela familjen skulle åka till Palmy, shopping säger jag bara!



Carlos min värdbror, Jag och Yuki

Carlors, Aino och Yuki


Hade en toppen dag i Palmy och slutade lite fattigare.
När vi kom hem så satte sig jag, Aino och Yuki i vårat rum spelade lite gitarr, skrattade, tog lite bilder och chillade. Innan Annette och Damian kom hem med cirka 200000 lådor mat, jag skojar inte jag tror att de köpte 40 paket med bröd som vi sedan fick frysa in. Jag antar att det blir så när man bor 9 personer tillsammas, nu har vi  i alla fall massor med mat :). Maten här är helt okej, jag saknar dock mammas och pappas hemlagade maträtter. 






Här har ni lite bilder på vad jag köpte i Palmy, det mesta behövde jag faktiskt.
 Den här skinnjackan köpte jag på Jayjays för bara 20NZD


 En vanlig svart cardigan
 En vit baströja
 MIN KÄRLEK ÄR ÅTERFUNNEN, MITT HJÄRTA ÄR HELT, Herbal Essences!
 En vinröd beenie
 Ett turkos/blått headband
 Lösögonfransar
roliga ansikts klister pärlor
 Svettdödare
 Ett iphone skal
 En eyeliner
 Knähöga strumpor

 Allt samlat i en hög
Det var meningen att jag skulle köpa ett simkort till min iphone också men tydligen så hade den inte låsts upp ordentligt i Sverige, som tur var hade mina snälla host-parents en mobil som jah kan ha under året. Så nu mina vänner har jag officiellt ett Nya Zeeländskt mobilnummer. Nedan ser ni bilder på läckerbiten, jag gillar den. Pålitlig och åldras med värdighet, haha. 



Efter en lång shopping dag så gick jag och Aino ner till countdown och köpte lite lördagsmys som vi åt medan vi tittade på Bourne Identity. 


Nu på lördag så är det Ainos födelsedag, whoot whoot. Det ska vi fira med att gå ut och äta pizza på en nyöppnad restaurang här i Marton tillsammans med hela familjen. Mysigt värre! Efter det så ska vi förmodligen hem till Shannon för träffa Kate, Shannon och Rhianna och göra oss i ordning, fixa hår, smink och annat kul, vi ska nämligen gå på ett costume party hos en tjej från skolan som heter Stacey. Dock så vet jag inte vad jag ska gå som ännu, funderar på att gå som en fallen ängel. Yuki ska i  alla fall gå utklädd till Devil, Aino klädd för 80-tal, Matt ska tydligen gå som EMO och frågade om han fick låna min Eyeliner. 

lovelovelove - of monsters and men


Fred ut 

2 kommentarer:

  1. Vad bäst det är att läsa dina inlägg!
    Gillar dina shoppingfynd också :)
    Allt ser bara så mysigt ut besteven.

    Vill vara med!! Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sofia min bestefar, onskar att du var har sa att vi kunde hitta pa skojjiga grejjor tillsammans!

      p.s. blogga mera min van for jag laser din blogg dagligen (1000ganger)

      Radera