25 dec. 2012

Chuurrr!

Hej hopp och lite försenad godjul på er eller vad man säger. I vanliga fall så firas jul den 25 december här i Nya Zeeland, men eftersom vi allihopa skulle ta färjan tidigt den 25 så bestämde vi oss för att ira tidigare, eller som vanligt i Sverige, den 24 december. Hade en supermysig julafton, dock underlig. Eftersom det är mitt i sommaren här så kändes det knappast som jul, dock så spelade vi julskivor hela dagen och åt pepparkakor. Ingen julskinka och julmust, istället blev det BBQ hos Karen's. Kul att prova på massor utav nya traditioner. Ska berätta massor när jag kommer hem men Just nu sitter jag i en busskur där det är gratis wifi för att snabbt kunna Skriva ihop ett blogginlägg eftersom jag nu är på South Island.

Vi befinner oss just nu i Hanmer Springs och se spenderat dagen i hotpools. Igår anlände vi i Kaikoura pch jag säger bara att det var en utav de mysigaste städerna jag varit i. Så indie att det knappt går, massor utav småbutiker och hela staden ligger längs med strandkanten. Helt underbart.

Men nu ska vi åka vidare så får avsluta lite snabbt

Lovar att lägga upp massor utav bilder när jag kommer hem, nu får ni helt enkelt stå ut med några halvtaskiga bilder tagna på färjan över och i Kaikoura med min iPhone:)















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar