30 apr. 2013

13 Dagar

Idag ar det 12 dagar tills Sondagen jag satter mig pa planet hem till Sverige, har svart att forsta hur fort tiden har i Nya Zeeland har gatt. Det kanns som om det var igar jag hade gratfest  med mina fina vanner i Sverige dagen innan jag skulle aka haha. pa nagot satt kanns det som om ingenting har forandrats, jag ar samma tjej som akte den 9 Juli men sen kanns det ocksa som om jag har forandrats sa otroligt mycket..vuxit pa nagot satt. Samma tontigt barnsliga humor och lite sadar inte mogen alls men med ett helt annorlunda synsatt pa livet och vad som egentligen ar viktigt.

Lite Saker som har forandrats

*Min Svenska ar samre, mycket samre.
*Gatt upp i vikt (inte riktigt nagot som stor mig over huvudtaget)
* "Vuxit upp" inte mentalt helt och hallet haha refer to text above.
* Slosat massor med pengar sa ar numera i behov av ett jobb
* Lider av tranings abstinens
* Har for forsta gangen i mitt liv blivit solbrand, nagot som redan nu har bleknat bort, det enda lilla bviset som finns kvar ar vad som brukade vara en otroligt stark vit rand under mina festivalarmband, nu ar det mer en annan nyans av vit jamfort med  resten av mig.

Aven om det kommer vara oerhort svart att lamna alla har sa har det nu borjat kannas som dom det ar dags att komma hem, saknar alla dar hemma. Myskvallar, utekvallar, kanslan av att vara fri pa ett annat satt an friheten jag har fatt uppleva genom att komma hit. Ska bli skont att pa riktigt forsta att jag nu ar vuxen, considered "vuxen" i sammhallet? Nagot som kanns oerhort konstigt enligt mig ar jag fortfarande fjorton ar och tycker att det ar svart begripa varfor jag behover algebra i skolan, varfor  inte pyjamas/mjukisdress anses som finklader och hur man kan alska nagon mer an svampbob fyrkant och paketglass. Men samtidigt sa ar jag en helt ny person som forstar vad man kan alska mer, vad som ar mer viktigt...

Jag vet inte just having a little rant...ber om ursakt! Ska forsoka skriva ett inlagg till innan jag
aker


Fred Ut


1 kommentar:

  1. Mindree än 2 veckor ju!! siiiiiick! saknar dig kvinna! njut av tiden du har kvar där! <3

    SvaraRadera